Презентація до уроку "Леонід Глібов. Байки "Муха і Бджола", "Жаба і Віл", 6 клас

Про матеріал
Презентація до уроку "Леонід Глібов. Байки "Муха і Бджола", "Жаба і Віл", 6 клас. Містить аналіз байок та тестові завдання.
Перегляд файлу

Леонід Глібов

imageimage
“Муха і Бджола”,

“Жаба і Віл”

image"Здається, байка просто бреше, А справді ясну правду чеше.

imageНікого в світі не мине.

Читайте, згадуйте мене."              (Леонід Глібов)

 

Пригадуємо:

1.Що ви знаєте про життя та     творчість Л.Глібова?

image2.Що таке байка?

3.Що таке алегорія?

4.Що таке сатира?

5.Що таке мораль?

imageБайка “Муха і Бджола”

Жанр – байка.

imageРік написання – 1864 — 1872. Тема: зображення зустрічі Мухи  й Бджоли, які мали  різні погляди на життя. Ідея : уславлення працьовитості, творчого

натхнення, вміння раціонально використовувати час (Бджола); засудження ледарства, безпечності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби (Муха).

Байка “Муха і Бджола” Основна думка : пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу;  ледарі — непрохані гості.

imageМораль байки : треба бути працьовитим.

Байка побудована на протиставленні двох героїнь (Муха і Бджола), їх ставленні до праці, розваг, власного призначення в житті.

У творі через алегоричні образи змальовано ледачих і працьовитих людей.

Спостерігаємо

image

image

image


Характеристика героїв:

imageimageБджола -працьовита, відповідальна, економна (вміє раціонально використовувати час). Бджола  — носій працелюбності, справедливості, позитивного мислення.

В образі Бджоли втілено людину, яка вбачає своє щастя в праці.

Для неї сенс життя – приносити радість, користь.

imageХарактеристика героїв:

Муха – ледача, хвалькувата, безпечна, настирлива, безтурботна.

imageЛ.Глібов наділяє її такими рисами, як хвалькуватість, зухвалість, чванливість, безсовісність.

Муха є символом неробства.

Художні засоби: Епітети: «Муха-ледащиця», «погана

image

доленька», «чорної години», «праця бідная», Метафори:  «вітрець тихесенько гойдає», «за тиждень би головоньку схилила».

Порівняння: «гойдає, мов панночку»,

«не те, що клопоти у полі і праця бідная твоя».


1.                               Як Л. Глібов називає Муху?

а) Дармоїдкою;   б) ледащицею;    в) легковажною.

2.                               Для чого Муха «майнула у садок»? Щоб:

imageа) сховатися від пекучого сонця та перепочити в холодочку; б) зібрати мед з духмяних квітів;

в) подивитися на квіти та почути голосок зозулі.

3.                               Про що думала Муха, примостившись на красолі?

а) Про гарне життя на волі; 

б) про красу і чарівність літнього саду;

в) про власну мудрість і працьовитість.

4.                               Чий голосок хотіла послухати Муха в байці “Муха і Бджола”? а)  зозулин; б) соловейка ; в) жайворонка.

5.                               Як Муха назвала Бджолу?

imageа) Ненею;      б) душенькою;     в) трудягою.

6.                               Що запропонувала Муха Бджолі, зустрівшись ізнею?

а) Перепочити;

б) свою допомогу;

в) послухати пташок.

7.                               Яка, за словами Мухи, доленька у Бджоли?

а) Нещасна;    б) щаслива;     в) погана.

8.                               Що було для Мухи складним?

а) З ранку до вечора працювати;

imageб) доглядати власних немовлят;

в) шукати їжу для себе.

9.                               Бджола образила Муху, сказавши їй, що вона:

а) ледача і безтурботна;

б) сідає на страви, через що її ганяють;

в) не має привабливого вигляду.

10.              З ким порівнюється Муха?

а) З королівною;   б) з господинею;   в) з панночкою.

11.              В яких заходах Муха «не брала участі»?

imageа) У хрестинах;   б) у весіллі;    в) у бенкеті.

12.              Коли Муха майнула у садок?

а) Навесні;

б)влітку;

в) восени.


image

Перевіряємо:

1б, 2в, 3а, 4а,  5а, 6а, 7в, 8а, 9б, 10в, 11а, 12а.

image

image“Жаба і Віл”

Жанр – байка.

imageРік написання –  1908 рік. Тема : зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосовно розміру, в результаті

«з натуги луснула — та й одубіла».

“Жаба і Віл”

image

Ідея : засудження на прикладі жаби негативних людських вад, а саме: жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості.

Основна думка:

 «…найлучче жити, як милосердний бог дає».

image

imageimage

Характеристика героїв:

imageЖаба уособлює таку людську ваду як заздрість, примітивність, пихатість та самовпевненість. Жаба вилізла на берег, щоб погрітися на сонечку, а її здивував великий розмір Вола. І вона вирішила надутися, щоб стати більшою. Через заздрість жаба захотіла бути великою, як віл, надулась та луснула.

Віл символізує силу, покірність та працьовитість.

image

Творче завдання Утворіть “хмару слів” про позитивні внутрішні характеристики.

image

Ніколи не хвались,  Поки гаразд не зробиш діла (Л.Глібов)
pdf
Додано
14 травня
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку